Els focs de la memòria. (Jordi Sierra i Fabra)



Els Focs de la Memòria publicat l'any 2007 per Jordi Sierra i Fabra és una novel·la misteriosa guanyadora de molts premis. Està basada en la Guerra Civil Espanyola, és a dir, vuitanta-dos anys enrere. El misteri que ens proposa és un cas en el qual 13 persones van ser afusellades i san trobat només 12 cadàvers. No sabem a on està el que hi falta, però si sabem qui és. En Damian Peñalver.


Aquesta història de ficció es situa en un poble apartat anomenat San Agustí del Valle. On es troben La filla i la néta del cadàver restant. D'altra banda el besnét d'en Damian està a la ciutat, i es diu German. Ell és el protagonista d'aquesta entretinguda novel·la. Que ens sorprendrà amb la seva vida.


Jo em dic Fran i només he tingut el plaer de llegir uns pocs capítols. Que sumen un total de 138 pàgines llegides. Pel que m'he llegit sé que en German és un noi de divuit anys amb pares separats que deixa el seu poble per mudar-se a la ciutat on treballarà de pizzer i s'enamorarà d'una noia dos anys menor que ell molt presumida i amb diners anomenada Raquel. La ciutat el condueix a ajuntar-se amb dos cafres anomenats Mateo i Fede amb els que planeja robar cases luxoses on ell reparteix pizzes.


Aquest llibre penso que és curiós pel fet que sembla dividit en dos, el que passa al poble i el que passa a la ciutat. Però el fet important passa al poble amb la desaparició d'en Damian. Perquè gràcies a això és el que fa tanta trama a la novel·la. I és el que produeix misteri. Saber que va passar de veritat.


Si jo fos en German i m'arriba la informació que el meu besavi és el cadàver que falta per trobar en el cas dels 13 de San Agustín el primer que feria seria agafar el tren i anar-me'n amb la meva mare i àvia a veure si puc ajudar en alguna cosa o com a mínim per fer de suport emocional.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El Mètode Grönholm

Crítica "El nen del pijama de ratlles"

Diccionari de medicina il·lustrat